loading...
وبلاگ جامع آموزش رباتیک
امیر باباپور بازدید : 15 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (1)
 

فناوری - استفاده از روبات‌ها در پزشکی و بخصوص جراحی به درد کمتر، خطرات جانبی اندک و افزایش سرعت بهبودی منجر شده است. گام بعدی، ساخت روبات‌هایی است که از درون رگ‌ها به اندام مورد نظر می‌روند و جراحی را انجام می‌دهند. 

فاطمه محمدی‌نژاد: مرد، بیهوش روی تخت جراحی خوابیده است. عنکبوت بزرگی بالای سرش آویزان است و چهار بازوی خود را در شکم وی فرو کرده است. 

امیر باباپور بازدید : 10 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)
 

- مدرس صادقی، محقق ایرانی دانشگاه ماساچوست و همکارانش موفق شده‌اند با هدف درک بهتر فیزیک بنیادی، سریع‌ترین روبات زیرآبی جهان را تولید کنند. این روبات می‌تواند در عملیات‌های تجسس به کار گرفته شود. 

امیر باباپور بازدید : 379 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (0)
 

فناوری - روبات‌ها برای انجام فعالیت‌های خود، اطلاعات زیادی را ذخیره می‌کنند، اما چطور می‌توان این کار را برای روبات‌هایی در ابعاد نانو انجام داد؟ شاید ذخیره کردن اطلاعات در محیط اطراف روبات، راه‌حل مناسبی باشد. 
ایده ماشین‌های کوچکی که بتواند کارهای پیچیده‌ای را انجام دهد، برای دهه‌های متمادی موضوع اصلی داستان‌های علمی تخیلی بود. 
در فیلم مشهور «سفر اعجاب‌انگیز» نوشته آیزاک آسیموف، یک زیردریایی بزرگ در ابعاد میکروسکوپی کوچک می‌شود و به درون بدن یک انسان تزریق می‌شود تا لخته خونی را که در مغزش تشکیل شده و زندگی او را تهدید می‌کند، شناسایی و نابود کند. 
اگرچه این اتفاق کماکان در حد خیال‌پردازی باقی مانده، اما نانوبات‌ها (روبات‌های در ابعاد نانو) خیلی هم دور از دسترس نیستند. 

امیر باباپور بازدید : 14 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)
 

اگر چه در حال حاضر كارايي‌هاي انسان و ربات با هم قابل مقايسه نيستند، اما ري كورزويل در مورد آينده عقيده ديگري دارد. 
او كه نويسنده و متخصص رشته كامپيوتر است در يكي از نوشته‌هاي خود با صراحت اظهار اميدواري كرده است تا سال 2029 انسان با توجه به روند شناخت و ساخت هوش مصنوعي مي تواند رباتي را بسازد كه در هوش و تصميم گيري با انسان برابر باشد. 


امیر باباپور بازدید : 16 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)
 

1920 داستان نویس اهل چکسلواکی ، کارل کاپک برای نخستین باراز واژه ربات را در یک نمایشنامه به نام R.U.R استفاده نمود. این واژه در اصل از کلمه Robota در زبان چک گرفته شده است که به معنای " کاربدنی سخت و خسته کننده" می باشد. 
1938 اولین مکانیزم پاشش رنگ قابل برنامه ریزی توسط 2 نفرآمریکایی با نامهای ویلارد پلارد و هارولد رزلند برای شرکت دویل بیس ساخته شد. 
1942 آیزاک آسیموف کتاب Runaround را که درآن به تعریف سه قانون رباتیک پرداخته بود، منتشر ساخت. 
1946 عصرظهورکامپیوتر: 
جرج دول حق امتیاز یک سیستم کنترلی با قابلیت انجام عملیات تکرارپذیر را با استفاده ازیک ضبط مغناطیسی به نام خود ثبت نمود. در این سال همجنین ج . پِرسپراکرت و جان ماوچلی کامپیوتر انیاک اولین کامپیوتر الکترونیکی را دردانشگاه MIT واقع در Whirlwind ساختند. دراین سال همچنین انیاک اولین مسئلهُ خود را حل نمود. 

امیر باباپور بازدید : 17 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)
 

صنایع رباتیک آراد در جهت ارائه راهكار هاي نوين و مدرن به نمایندگان و متقاضيان ، واحد پشتيباني در حوزه نرم افزار و سخت افزار را ايجاد نموده است . اين واحد شامل خدماتي از جمله موارد زير مي باشد. 
- راهنمايي نمایندگان و كاربران محصولات مركز
- آموزش رايگان نمایندگان جهت استفاده از محصولات
- نصب رايگان نرم افزار هاي مورد نياز نمایندگان
- ارتقاي سخت افزاري و نرم افزاري سيستم هاي آموزشی ویژه ی نمایندگان 

امیر باباپور بازدید : 15 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

یکی از مهمترین مسئله هایی که در تمام سیستم های آموزشی به عنوان نقص و ایراد با آن مواجهیم هم درک نبودن دانش آموختگان یک کلاس از منظر سطح علمی، هوش و فهم است. به طوری که شاهد آنیم که بسیاری از دانش آموزان یک کلاس بدلیل هوش بالاتر از سطح کلاس غالبا بهره زیادی از حرفهای مدرس و معلم نداشته و غالب حرفهایی که می شنوند تکراری است و کلاس را خسته کننده می بینند و بالعکس برخی دانش آموزان بدلیل هوش کمتر مسئله ای را در کلاس متوجه نداشته و از اینکه آن را بپرسند و مورد تمسخر همکلاسی های خود قرار بگیرند از سوال کردن امتناع ورزیده و بدون آنکه مسائل را بفهمند پشت سر هم آنها را از دست می دهند. صاحبنظران راهکارهای مختلفی را برای این امر در نظر گرفته اند. رایج ترین شیوه آنست که دانش آموزان را سطح بندی کرده و قوی ها را در یک کلاس و ضعیف تر ها را در کلاس دیگر می گذارند.


این مسئله اگر چه خوبی هایی دارد لیکن بدلیل آنکه پیشرفتی برای ضعیف تر ها ندارد سبک زیاد جالبی نیست.

راهکار سیستم آموزشی آراد راهکاری متفاوت و نوین است.
مطالب در 4 سطح علمی طبقه بندی شده و در جزوات آموزشی قرار گرفته اند. زبان هر یک از سطوح با هم متفاوت بوده و با هر سنی از منظر خود سخن به میان می شود.
سطح ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه سطوح علمی هستند که با 4 رنگ مختلف به سبک Color Education در جزوات بیان گشته اند.
حال اگر دانش آموزی در مبحثی مشکل داشت به یک درجه پایین تر مراجعه کرده و مطالب را یاد می گیرد. سپس مطالب رده خود را خوانده و امکان دارد توانایی مطالعه درجه بالاتر را هم داشته باشد.
دانش آموزی هم که مطالب سطح خودش برایش ساده است می تواند مطالب سطوح بالاتر را مطالعه نماید.
اینگونه است که نوین ترین سیستم آموزشی را آراد در رباتیک ایران ارائه کرده و بسیاری از صاحبنظران به این سبک نگاه ویژه دارند. 


دانلود فایل
دانلود فایل پیوست » دانلود مقاله سطح بندی آموزشی


سامانه رایگان مشاوره پیامکی

 

 

 

امیر باباپور بازدید : 12 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

همواره آموزش در هر ساختاری نیازمند نظارت و ارزیابی بوده است.
ساختار آموزشی در آراد همانند تمامی ساختار های دیگر شامل معلم و شاگرد است. با یک تفاوت اساسی می توان سیستم متمایزی را ارائه نمود. 
نظارت آموزشی بهترین راهکار برای کاهش انحرافات در سیستم است. این نظارت غالبا در دو سطح عمومی و  تخصصی اعمال می گردد.
نظارت آموزشی در سطح عمومی از سوی شرکت صورت می پذیرد.
1- برگزاری آزمون تدریس به صورت اینترنتی 
از مدرسین منتخب نمایندگان
2- بررسی پارامترهای خروجی شخص مدرس
نظارت آموزشی در سطح تخصصی از سوی شخص نماینده صورت می پذیرد.
1- منظم و مرتب بودن شخص مدرس
2- ایجاد روابط پر محبت و انرژی با دانش آموزان
3- تخصص فنی و علمی لازم 
4- مطالعه موارد آموزشی ارسالی از سوی شرکت
5- آشنایی مدرس با اصول کلاسداری و روانشناسی آموزشی
مطمئنا آشنایی نماینده با این اصول و آموزش و تعلیم آن به مدرس می تواند در ارتقای کیفی کار بسیار موثر باشد. ضمنا نظارت آموزشی شرکت امری است که در صورت تمایل شخص نماینده صورت می پذیرد.




دانلود فایل
دانلود فایل پیوست » دانلود مقاله نظارت آموزشی

 

سامانه رایگان مشاوره پیامکی

 

 

 

امیر باباپور بازدید : 11 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

در ساختار آموزشی می بایست به یک اصل مهم توجه اساسی داشت و آن هم مرحله به مرحله بودن آموزش است. بدین معنا که در بازگو نمودن یک مسئله تمام اجزای مسئله جز نکته مد نظر شناخته شده باشد.
با ارائه مثالی بحث را بازتر می نماییم.
در بسیاری از کتب برای کودکان می بینیم وقتی می خواهند شکلی را به کودک معرفی نمایند عکسی را ارائه کرده و از کودک می خواهند که دایره ها را مشخص نمایند. حال در صورتی که در آن صفحه اشکالی وجود دارد که دانش آموز آنها را نمی شناسد.
بهترین نمونه از آموزش مرحله ای کتاب سال اول دبستان است. زمانی که حرفی را می آموختیم حرفهای دیگر به کار رفته را در بخشهای قبلی آموخته بودیم.
سیستم آموزشی آراد همواره بر این اصل آموزشهای خود را پایدار ساخته و باعث گردیده تا دانش آموخته در هر بحثی تنها با یک مجهول ( قطعه الکترونیکی، ساختار مکانیکی و یا برنامه نویسی ) مواجه باشد تا با درک کامل و ساده آن مجهول به شناخت مجهولات بعدی رفته و بتواند آنها را حل و فصل نماید.

 




دانلود فایل
دانلود فایل پیوست » دانلود مقاله آموزش مرحله ای


سامانه رایگان مشاوره پیامکی

 

 

 

 

امیر باباپور بازدید : 17 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

بسیاری از متخصصین و مهندسین فعال در حوزه آموزش مشکلات اساسی در تفهیم مطالب به جامعه هدف خود دارند. یکی از مهمترین مسائلی که می بایست در نگارش جزوات آموزشی و نیز طراحی یک سیستم آموزشی مورد دقت نظر مولف و طراح قرار گیرد درک سنی، عقلی و شعوری جامعه هدف است. مطمئنا یک شخص 6 ساله با شخص 12 ساله تفاوتهای فکری و عقلی فراوان دارد.
این مسئله ما را وادار می سازد تا با مقوله ای به نام روانشناسی آموزشی مواجه گردیم. بدین معنا که می بایست هر مسئله و بحثی را متناسب با سن و فهم جامعه هدف مطرح نموده و از هر سنی انتظار خاص خود را داشت.
سیستم آموزشی آراد با در نظر گرفتن این مسئله و پیاده سازی آن در جز جزء برنامه های آموزشی خود همواره در آموزش ابتدا خود را جای آن شخص قرار داده و همواره مطالب طراحی شده به عنوان تست و نمونه در اختیار حدود 100 نفر از افراد جامعه هدف قرار می گیرد. در صورتی که بیش از 95 درصد افراد مسئله را درک نموده باشند این نطلب به عنوان مطلب برگزیده انتخاب خواهد شد و در غیر اینصورت برای بازنگری به واحد مربوطه ارجاع داده می شود.




دانلود فایل
دانلود فایل پیوست » دانلود مقاله روانشناسی آموزشی

 

سامانه رایگان مشاوره پیامکی

 

 

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 72
  • بازدید کلی : 698